محصولات

انواع خرما

رژیم شیر و خرما

رژیم شیر و خرما

فهرست مطالب

برای شروع یک روز پرانرژی هر روز صبح شیر را با خرما ترکیب کنید

رژیم شیر و خرما با ترکیب دو ماده غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی به دست می‌آید. این دو خوراکی با هم به یک معجون بسیار قوی تبدیل می‌شوند که برای بدن خواص و فواید بسیار زیاد دارد. پیشینه رژیم غذایی شیر و خرما به کشور هند باز می‌گردد. مردمان این سرزمین کهن باور داشتند که با خوردن شیر و خرما می‌توانند انرژی و نیروی بدن را افزایش دهند. امروزه این ترکیب غذایی که غنی از مواد مغذی است، بیشتر به عنوان صبحانه مصرف می‌شود. در این مطلب ویژگی‌ها و فواید رژیم شیر و خرما را با هم بررسی می‌کنیم.

فواید رژیم شیر و خرما برای بدن

شیر و خرما به‌طور مجزا خواص بسیار زیادی دارند و مصرف همزمان آن‌ها می‌تواند یک ترکیب مقوی با ویژگی‌های سوپرفود ایجاد کند. این رژیم غذایی برای بدن بسیار مفید است و در صورت اجرای درست می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای شما در پی داشته باشد. در ادامه با فواید رژیم شیر و خرما آشنا می‌شویم.

رژیم شیر و خرما سرشار از کلسیم است

شیر به عنوان یک منبع غنی از کلسیم کاملا شناخته شده است. متخصصان نوشیدن شیر را یکی از بهترین روش‌ها برای تامین این عنصر معدنی مهم می‌دانند. خرما نیز با داشتن کلسیم و منیزیم به همراه شیر می‌تواند سلامت بدن شما را تضمین کند.

شیر و خرما

رژیم شیر و خرما انرژی شما را افزایش می‌دهد

کسانی که شیر و خرما را با هم مصرف می‌کنند از قدرت دفاعی بیشتری در برابر بیماری‌ها برخوردار هستند. این ترکیب حیرت‌انگیز انرژی بسیار بالایی دارد و کالری موجود در آن به بازیابی بدن پس از ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند. افزایش توان ماهیچه‌ها و عضلات به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت‌های بدنی را راحت‌تر انجام دهید. خرما خود به تنهایی یک میان‌وعده عالی است که می‌توان در طول روز و برای تامین انرژی و به صورت میان‌وعده مصرف شود.

رژیم شیر و خرما استقامت شما را افزایش می‌دهد

این رژیم غذایی جذاب با تامین انرژی موردنیاز ماهیچه‌ها و داشتن مقدار زیاد پروتئین و کربوهیدرات به افزایش توان بدنی و استقامت کمک شایانی می‌کند. شما با خوردن شیر و خرما برای انجام فعالیت‌های بدنی طولانی‌مدت آماده می‌شوید، به همین دلیل خوردن این ترکیب در هنگام صبح یک روز پرانرژی را برای شما ایجاد می‌کند.

رژیم شیر و خرما به رشد ماهیچه‌ها کمک می‌کند

شیر و خرما منابع بسیار غنی ویتامین B هستند. این ویتامین برای رشد ماهیچه‌ها و جذب پروتئین لازم در عضلات بسیار مهم به شمار می‌رود. بنابراین شما با عمل کردن به رژیم شیر و خرما سلامت ماهیچه‌های خود را تضمین خواهید کرد. این ترکیب جادویی برای کسانی که ورزش بدنسازی را دنبال می‌کنند نیز بسیار مفید و حیاتی است.

رژیم شیر و خرما

رژیم شیر و خرما دستگاه عصبی را تقویت می‌کند

رژیم شیر و خرما با داشتن مقدار بسیار زیاد ویتامین B به حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک می‌کند. این ویتامین ارزشمند واکنش‌پذیری دستگاه عصبی را بالا می‌برد و جلوی بروز آسیب به این بخش مهم بدن را می‌گیرد. علاوه بر این مصرف شیر به همراه خرما به رشد سیستم عصبی در کودکان کمک می‌کند.

رژیم شیر و خرما متابولیسم بدن را بهبود می‌بخشد

شیر و خرما متابولسیم بدن را بهتر می‌کند و به سوخت‌وساز بهتر کمک خواهد کرد. این ترکیب جادویی به سوزاندن کالری‌ها کمک می‌کند و انرژی موردنیاز بدن در طول روز را تامین می‌کند. همچنین شیر و خرما اکسیژن موردنیاز در خون برای داشتن متابولیسم مطلوب را تامین می‌کند. فیبر موجود در رژیم شیر و خرما نیز به عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و سلامت روده‌های شما را حفظ خواهد کرد. ترکیب شیر و خرما یک ملین بسیار خوب است و برای پیشگیری و درمان یبوست بسیار مهم است.

رژیم شیر و خرما به سلامت پوست کمک می‌کند

رژیم شیر و خرما برای حفظ طراوت و جوانی پوست بسیار مفید است. این ترکیب خوشمزه موجب درمان التهاب پوستی می‌شود و علاوه بر این سبب روشنی و سلامت آن خواهد شد. ویتامین A که در خرما وجود دارد از پوست در برابر آسیب حفاظت می‌کند و آهن نیز سطح اکسیژن موجود در پوست را بالا خواهد برد.

رژیم شیر و خرما استخوان و دندان‌ها را مقاوم می‌کند

شیر با داشتن مقادیر بسیار زیاد کلسیم برای تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از شکستگی‌ در تمرین‌های ورزشی و فعالیت روزمره بسیار مفید است. علاوه بر این از ابتلا به پوکی استخوان در دوران پیری جلوگیری می‌کند. سلامت دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز از دیگر فواید مصرف شیر هستند. خرما نیز یک میوه سرشار از فسفر و کلسیم است که به سلامت دندان‌ها و استخوان کمک بسیار زیادی می‌کند.

ترکیب بی‌نظیر شیر و خرما

رژیم شیر و خرما کارایی مغز را افزایش می‌دهد

رژیم شیر و خرما پروتئین موردنیاز برای فعالیت مغز را تامین می‌کند و از ابتلا به زوال عقل و مشکلات شناختی در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که خرما موجب کاهش نشانگرهای التهابی مغز از جمله اینترلوکین 6 (IL-6) می‌شود. این ترکیب در ایجاد بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر نقش دارد و خرما با کاستن از مقادیر آن از این بیماری پیشگیری می‌کند.

چیدن میوه خرما از درخت

رژیم شیر و خرما و تاثیر آن بر وزن

رژیم غذایی شیر و خرما در بیشتر اوقات به عنوان یک روش آسان و سریع برای کاهش وزن در کوتاه‌مدت استفاده می‌شود. البته بیشتر پزشکان این رژیم را برای دوره‌های طولانی‌تر از یک هفته به هیچ عنوان مناسب نمی‌دانند. بنابراین بهتر است رژیم شیر و خرما را به همراه با یک رژیم دیگر اجرا کنید. به طور کلی مصرف شیر کامل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا مقدار پروتئین آن بسیار بالا است و با ایجاد احساس سیر شدن از پرخوری جلوگیری می‌کند.

با مصرف همزمان خرما و شیر شما می‌توانید بدون از دست مواد معدنی و ویتامین‌ها یا احساس خستگی، وزن خود را کاهش دهید. شیر حاوی مقادیر بسیار زیادی پروتئین است و خرما نیز فیبر لازم در رژیم غذایی را تامین می‌کند. همچنین این دو ماده غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی موردنیاز بدن را در خود دارند. بنابراین شما می‌توانید تنها با مصرف این نوشیدنی و میوه یک بدن سالم و قدرتمند داشته باشید.

چگونه رژیم شیر و خرما را اجرا کنیم؟

رژیم شیر و خرما می‌تواند به شما کمک کند تا هر هفته بین 3 تا 4 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید. این دو ماده غذایی به شما این امکان را خواهند داد تا بدون کاهش انرژی وزن خود را کم کنید. با عمل به این رژیم غذایی شما مواد معدنی و مغذی موردنیاز بدن را دریافت می‌کنید و کاهش وزن را خیلی آسان‌تر تجربه می‌کنید. در ادامه مراحل مختلف رژیم شیر و خرما را با هم مرور می‌کنیم.

هفته اول رژیم شیر و خرما

در هفته اول باید روزانه دو تا سه لیتر آب در روز بنوشید. صبحانه را با خوردن هفت عدد خرما به همراه یک لیوان شیر کم‌چرب یا یک کاسه ماست شروع کنید. وعده ناهار شامل هفت عدد خرما و یکی لیوان شیر کم‌چرب یا یک کاسه ماست است. در هنگام شام نیز باید هفت عدد خرما را همراه با یک لیوان شیر کم‌چرب یا یک کاسه ماست میل کنید. این برنامه تا هفت روز ادامه خواهد داشت. شما می‌توانید در این مدت چای، قهوه و دم‌نوش‌های گوناگون را بدون شکر میل کنید.

صبحانه با شیر و خرما

هفته دوم رژیم شیر و خرما

ادامه رژیم شیر و خرما پس از پنج تا هفت روز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. بنابراین پس از حداکثر یک هفته این رژیم را متوقف کنید. در هفته دوم رژیم شیر و خرما پروتئین‌ حیوانی، انواع کربوهیدرات، سبزیجات و میوه‌ها را میل بفرمایید. با اینحال در این مدت نیز باید از مصرف شکر خودداری کنید. به یاد داشته باشید که مصرف کربوهیدرات باید به میزان نرمال باشد و از زیاده‌روی جدا بپرهیزید.

باید توجه داشته باشید که فیبر و پروتئین دریافتی از شیر و خرما پاسخگوی تمام نیازهای بدن نیست. به همین دلیل شما باید مواد غذایی مفید دیگر را نیز مصرف کنید تا دچار مشکل ماهیچه‌سوزی و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف نشوید.

هفته سوم رژیم شیر و خرما

کارشناسان رژیم شیر و خرما را برای حداکثر سه هفته مفید می‌دانند. در این بازه زمانی چنانچه به نکات و محدودیت‌ها توجه کرده باشید به اندازه کافی کاهش وزن خواهید داشت. به طور کلی پس از این بازه زمانی باید مصرف انواع شیرینی‌جات و غذاهای چرب را به حالت اعتدال درآورید تا نتایج رژیم شیر و خرما را برای مدت زمان طولانی‌تر شاهد باشید.

به خاطر داشته باشید که کاهش وزن به میزان کالری دریافتی در طول روز بستگی دارد. برای همین منظور علاوه بر کاستن از میزان کالری مصرفی باید با انجام ورزش و فعالیت بدنی کالری بیشتری را بسوزانید. این موضوع کاهش وزن برای دوره‌های زمانی طولانی‌تر را تضمین خواهد کرد.

یک لیوان شیر با خرمای تازه

نکات مهم درباره رژیم شیر و خرما

بدون شک مصرف تنها دو ماده غذایی در درازمدت برای سلامت ایده‌آل نیست. هرچند شیر و خرما خواص و فواید بسیار زیادی دارند، اما نباید برای طولانی‌مدت آن‌ها را مصرف کرد. علاوه بر این مصرف این دو ماده غذایی همیشه برای بدن خوب نیست.

ازجمله معایب رژیم شیر و خرما عبارتند از:

  • همه نمی‌توانند شیر بنوشند. برخی افراد امکان هضم شیر را ندارند و این فراورده لبنی موجب بروز مشکلات گوارشی در آن‌ها می‌شود. علاوه بر این پایبند ماندن به این رژیم غذایی برای مدت طولانی، حتی کسانی که با نوشیدن شیر مشکل ندارید، اصلا خوب نیست
  • هرچند شیر و خرما بخش قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را در خود دارند، اما همچنان برای تامین برخی مواد مغذی باید از منابع غذایی دیگر استفاده کنید. شما همیشه باید تنوع مواد غذایی را در رژیم خود حفظ کنید تا بدن با هیچ نوع کمبود مواجه نشود
  • خوردن مقدار زیاد خرما می‌تواند موجب بروز عوارض جانبی گوناگون در فرد شود. از آنجا که میزان قند موجود در خرما بسیار بالا است، در صورت مصرف بیش از حد ممکن است سطح قند خون شما افزایش پیدا کند. بنابراین باید همیشه مراقب تعداد خرماهای مصرف شده در طول روز باشید. کسانی که بیماری دیابت دارند باید از مصرف خرما جلوگیری کنند و حتما پیش از هرگونه تغییر در رژیم غذایی و مصرف غذاهای شیرین با پزشک خود مشورت کنند
  • به گفته کارشناسان کسانی که بیماری دیابت دارند، زنان باردار، افراد دارای اختلال هورمونی و کسانی که دارو مصرف می‌کنند باید از رژیم شیر و خرما پرهیز کنند. در صورت بی‌توجهی به این موضوع فرد دچار فشار خون بالا، کلسترول بیش از حد یا مشکلات روده می‌شود زیرا تعادل رژیم غذایی وی به هم خورده است

خرما همراه با شیر و آجیل

شیر با خرما ترکیبی عالی است، اما دیگر مواد غذایی را فراموش نکنید

رژیم شیر و خرما برای کسانی که به دنبال یک عادت غذایی سالم با هدف کاهش وزن و سم‌زدایی هستند بسیار مناسب است. شما می‌توانید با پیروی از این رژیم غذایی برای مدت یک هفته همزمان با جذب مواد غذایی مهم و بالا نگه داشتن سطح هموگلوبین و انرژی بدن، میزان چربی و کالری بدن خود را کاهش دهید. با مصرف این ترکیب خارق‌العاده در وعده صبحانه انرژی لازم در طول روز را دریافت می‌کنید و از فواید خرما و شیر بهره‌مند می‌شوید. شما می‌توانید با مراجعه در فروشگاه برنا آنلاین از محصولات ما دیدن کنید و بهترین محصولات خرمایی را برای شروع رژیم شیر و خرما بخرید.

آیا رژیم شیر و خرما برای همه افراد مناسب است؟

استفاده از رژیم شیر و خرما برای کسانی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند مناسب نیست. بنابراین پیش از شروع رژیم غذایی حتما باید از سلامت و نیازهای غذایی بدن خود مطمئن شوید.

بهترین نوع شیر برای مصرف در رژیم شیر و خرما چیست؟

بهترین نوع شیر برای مصرف در این رژیم غذایی شیر تازه گاو است. البته شما می‌توانید انواع شیرهای گیاهی مثل شیر بادام یا شیر سویا را نیز مصرف کنید.

آیا اجرای رژیم شیر و خرما محدودیت زمانی دارد؟

رژیم شیر و خرما برای استفاده در طولانی‌مدت طراحی نشده است. باید توجه داشت که این رژیم مواد مغذی موردنیاز بدن در طولانی‌مدت را تامین نمی‌کند و بهتر است آن را در همراهی با یک رژیم‌های غذایی کامل‌تر اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره برنا

شرکت تولیدی بازرگانی امیر کبیر برنا ، بزرگترین تولید کننده تخصصی خرما واقع در ارگ جدید بم ، با بیش از ربع قرن تجربه در امر فرآوری ، بسته بندی و صادرات انواع خرمای مرغوب ایران به بیش از بیست و پنج کشور مختلف است . در حال حاضر تامین نیاز فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی های سراسر کشور و دیگر فروشگاه های سطح شهر را با بیش از چهل نوع محصول که جایگزینی مناسب برای قند ، شکر و فرآورده های جانبی آن هستند ، بر عهده دارد .

آخرین مطالب

اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟