محصولات

انواع خرما

رژیم سیب و خرما

رژیم سیب و خرما

فهرست مطالب

رژیم سیب و خرما؛ یک رژیم غذایی متعادل و با خواص فراوان برای بدن

در صورتی که می‌خواهید وزن اضافه کنید، بهتر است روی دستورالعمل‌های غذایی با میزان پروتئین و کالری بالا تمرکز کنید. در این شرایط شما باید تغذیه‌ای برای تقویت توده عضلانی بدن خود داشته باشید. رژیم سیب خرما را می‌توانید در قالب میلک شیک سیب و خرما و یا اسموتی این دو ماده غذایی مصرف کنید. سیب و خرما به خوبی می‌توانند با یکدیگر تعادل برقرار کنند. چرا که سیب منبعی سرشار از فیبر است و خرما نیز قندهای مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. در این مطلب از سایت برنا آنلاین قصد داریم همه چیز درباره رژیم سیب و خرما و فواید این دو ماده غذایی برای بدن را با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا در رژیم سیب و خرما، خرما نقش بسیار مهمی‌دارد؟

در این بخش قصد داریم فواید خرما برای بدن و میزان ارزش غذایی آن را مورد بررسی قرار بدهیم. خرما دارای مواد مغذی متنوعی است که می‌تواند به سادگی سطح کلسترول خون را تنظیم کند، سلامت استخوان‌ها را ارتقا بدهد و برای دوران بارداری مفید باشد.

چرا در رژیم سیب و خرما، خرما نقش بسیار مهمی‌دارد؟

مصرف خرما سطح کلسترول خون را به خوبی تنظیم می‌کند

نتایج یک تحقیق نشان داد که مصرف خرما تاثیرات بسیار مثبتی بر روی میزان کلسترول خون و استرس اکسیداتیو دارد. در واقع خرما هیچ نوع کلسترولی ندارد و سرشار از آهن می‌باشد. در ضمن میزان فیبر موجود در خرما از موز نیز بیشتر است.

خرما می‌تواند به سلامت استخوان‌ها کمک کند

یکی از دلایل اهمیت خرما در رژیم غذایی سیب و خرما این است که خرما منبعی سرشار از مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است. این مواد برای حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل و همچنین جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با دستگاه حرکتی بدن مثل پوکی استخوان اهمیت دارد.

ثابت شده است که خرما می‌تواند از مغز در مقابل زوال عصبی محافظت کند

میان مصرف منظم خرما و کاهش خطر ابتلا به زوال عصبی و عملکرد شناختی بهتر در افراد مسن ارتباطی مستقیم وجود دارد. یک مطالعه‌ در کشور آمریکا این نتیجه رسید که مصرف خرما می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد. در یک مطالعه‌ دیگر بر روی موش‌ها نشان داده شد خوردن خرما برای مدت طولانی می‌تواند به پیشگیری از التهاب در مغز کمک کند.

برای زنان باردار مفید است

زنان باردار باید به طور تقریبی ۳۰۰ کالری بیشتر از سایر افراد مصرف کنند. اغلب خانم‌های باردار به منظور تامین کردن کالری لازم بدن خود، مواد غذایی حاوی کالری بالا را می‌خورند که مواد مغذی کمی‌دارند. این شرایط می‌تواند در بلندمدت منجر به  ایجادمشکلاتی شود. خرما می‌تواند گزینه‌ای‌ سالم برای دریافت کالری لازم بدن باشد. با وجود اینکه کالری خرما بالا است، اما مواد مغذی زیادی دارد و به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم بدن زنان باردار کمک فراوانی می‌کند.

شواهد حاکی از آن دارند که فیبر خرما ممکن است به درمان بواسیر در زنان هنگام بارداری کمک یا از آن به شکل موثری جلوگیری کند. یک مطالعه نیز به این نتیجه رسید که مصرف خرما چهار هفته پیش از فارغ شدن ممکن است برای زنان باردار مفید باشد. همچنین بعضی از شواهد نیز عنوان می‌کنند که خرما ممکن است عضلات رحم را در ماه‌های پایانی دوران بارداری تقویت کند.

در رژیم سیب و خرما به درمان یبوست کمک می‌شود

عصاره خرما کاکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد و در درمان یبوست مفید است. فیبر خرما هم از سرطان‌های دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند. متخصصان تغذیه برا این باورند که خوردن روزانه حداقل ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر می‌تواند مزایای بسیاری برای سلامت دستگاه گوارش داشته باشد.

چند عدد حرما

خواص ضد پیری خرما برای پوست

یکی دیگر از خواص مهم خرما، بهبود سلامت پوست است. خرما دارای ویتامین‌های ث و دی است که شواهد نشان می‌دهند این دو ویتامین به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند. این ماده‌ غذایی در مبارزه با مشکلات پوستی مانند خارش یا بثورات (راش) مفید است. شما می‌توانید خرما را در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید و نتایج بالقوه‌ آن را در بلند مدت مشاهده کنید. خرما از تجمع ملانین در بدن جلوگیری می‌کند.

یکی از مزایای مصرف خرما افزایش سلامت قلب است

خوردن یک مشت خرما در بهبود سلامت قلب اثرگذار است. خرما می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری ‌کند. شواهد نشان می‌دهند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرما می‌توانند از تصلب شرایین یا آرتریواسکلروز جلوگیری کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین به از بین بردن کلسترول از دیواره‌های عروق کمک می‌کنند. خرما دارای ایزوفلاون‌هایی است که به کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته می‌شوند.

مطالعه‌ای‌ در انگلستان به این نتیجه رسید که خرما چون فیبر دارد، می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش دهد‌. فیبر همچنین به مدیریت وزن کمک کرده و با استفاده از نگه داشتن وزن بدن در محدوده‌ طبیعی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

خرما از ریزش مو جلوگیری می‌کند

یکی از فواید خرما ارتقای سلامت موها است. چرا که خرما غنی از آهن است و می‌تواند جریان خون را در پوست سر بهبود بدهد که این مساله به رشد مو کمک فراوانی می‌کند. هر چند که تحقیقات بسیاری در این خصوص انجام نشده است.

خرما برای درمان اسهال موثر است

به طور کلی همه مواد غذایی که می‌خوریم، تاثیر مستقیمی‌بر روی سلامت دستگاه گوارش دارند. خرما سرشار از پتاسیم است و می‌تواند اسهال را بهبود ببخشد. همچنین خرما خواص ضدمی‌میکروبی دارد و با میکروب‌های ایجادکننده‌ اسهال مقابله می‌کند.

خرما ریسک ابتلا به سرطان روده‌ بزرگ را کم می‌کند

یکی از فواید رژیم سیب و خرما کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش است. در این زمینه مصرف خرما می‌تواند از تشکیل سرطان روده‌ی بزرگ (کولورکتال) جلوگیری کند. خرما همچنین رشد باکتری‌های مفید در روده را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

ظرفی حاوی چند عدد خرمای خاصویی

خرما نقش مهمی در جلوگیری از شب‌کوری دارد

اولین علت شب‌کوری، کمبود ویتامین آ است. خرما منبع سرشار این ویتامین به شمار می‌آید و می‌تواند به مبارزه با این عارضه کمک کند. افرادی که میزان بیشتری از این ماده‌ی غذایی را مصرف می‌کنند، کمتر دچار شب‌کوری خواهند شد.

جدول ارزش غذایی خرما در رژیم این محصول با سیب

میوه خرما به صورت طبیعی منبع غنی از ویتامین‌های b6 آ و کا است‌. این ویتامین‌ها به رشد استخوان‌ها و بهبود سلامت چشم‌ها کمک فراوانی می‌کنند. فیبر موجود در خرما سلامت روده را بهبود ببخشیده و به‌طور طبیعی میزان کلسترول را کاهش می‌دهد. خرممچنین خطر ابتلا به سرطان‌های روده و معده را کاهش دهد.

سایر مواد معدنی خرما نیز عملکرد عمومی‌بدن را بهبود می‌بخشند. این مواد معدنی برای متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید است. فولات خرما برای زنان باردار مفید است و تیامین آن نیز برای سیستم عصبی فواید بسیاری دارد. در ادامه این بخش در قالب جدولی قصد داریم ارزش غذایی خرما را با یکدیگر مرور کنیم.

ماده مغذی مقدار بر حسب گرم
پروتئین 1.8 گرم
کربوهیدرات 75 گرم
قند 66.5 گرم
فیبر 6.7 گرم
چربی 0.2 گرم
سدیم 1میلی گرم

مزایای سیب در رژیم غذایی این محصول و خرما برای بدن

سیب از آن انواع قرمز و شیرین آن تا سیب‌های سبز و ترش هر یک علاوه بر طعم بی‌نظیر خود، برای بدن فواید بسیاری دارند. شما می‌توانید سیب را در کیک‌ها، مربا، سالاد، اسموتی‌ها، آبمیوه، کمپوت و یا انواع چای و دمنوش مورد استفاده قرار بدهید.

مزایای سیب در رژیم غذایی این محصول و خرما برای بدن

برخی از خواص سیب برای سلامت بدن به شرح زیر هستند:

  • فواید سیب سبز: این منبع بسیار خوبی برای انواع ویتامین‌ها، پروتئین و از همه مهم‌تر فیبر است. میزان فیبر بالایی سیب سبز وجود به کاهش کلسترول خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک زیادی می‌کند
  • فواید سیب سرخ: این سیب حاوی پلی‌فنول‌های بیشتری است. این ترکیب به ویژه در میوه‌های قرمز دیده می‌شود. پلی‌فنول‌ها ترکیباتی گیایه هستند که به پیشگیری از سرطان، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌ها کمک می‌کنند
  • خواص سیب ترش: سیب ترش هم مثل سایر انواع سیب مملو از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و فیبر است. از جمله مزایای سیب ترش می‌توان به تاثیر آن در کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو اشاره کرد. از طرفی این ماده مغذی می‌تواند با افزایش سلامت روده‌ها، به هضم بهتر غذا و بهبود اشتها هم کمک زیادی کند
  • خواص چای سیب: یکی دیگر از حالت‌هایی که می‌توان سیب را استفاده کرد و از مزایای سلامتی آن بهره برد، چای یا جوشانده سیب است. از خواص جوشانده سیب می‌توان به تاثیر آن در تقویت سیستم ایمنی و اثرات ضدالتهابی اشاره کرد

مواد مغذی سیب

یک سیب بسته به‌اندازه‌ای که دارد می‌تواند در حدود ۷۰ تا ۱۱۰ کالری داشته باشد. این ماده مغذی به‌عنوان یک ترکیب کم‌کالری در نظر گرفته‌می‌شود که می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. مواد مغذی یک سیب متوسط ۲۰۰ گرمی‌شامل موارد زیر است.

نوع ماده مغذی مقدار در 200 گرم
کربوهیدرات 28 گرم
قند 20 گرم
فیبر 5 گرم
پتاسیم 5 درصد DV
منیزیم یک درصد
ویتامین سی 17 درصد

گزینه‌های پیش روی شما برای استفاده از رژیم غذایی سیب و خرما

برای تهیه شیک سیب و خرما نیاز به نیمی‌سیب، 12 تا 15 عدد خرما، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و نصف فنجان شیر دارید. برای تهیه این میلک شیک باید تکه‌های سیب را برداشته و مخلوط کنید. سپس نیمی‌از شیر را اضافه کنید. در این مرحله 8 تا 10 خرما را اضافه کرده و خوب هم بزنید. در صورتی که شیک بیش از حد غلیظ بود مقداری یخ اضافه کنید تا شیک شما رقیق شود.

اسموتی سیب و خرما

فواید میلک شیک سیب و خرما برای بدن

فیبر بالای این ملیک شیک می‌تواند به تنظیم فرایند هضم بدن و به طور کلی بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید باشد. رژیم سیب و خرما به کاهش وزن و کاهش سطح کلسترول نیز کمک فراوانی می‌کند. در ضمن این ملیک شیک منبعی سرشار از ویتامین b6 است که به بهبود قابلیت‌های سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

فواید میلک شیک سیب و خرما برای بدن

منیزیم موجود در این میلک شیر همچنین نقش موثری در کاهس میزان استرس، اضطراب و تنش‌های عضلانی بدن دارد. لازم به توضیح است که منیزیم ماده مغذی است که برای داشتن استخوان‌های قوی، سیستم عصبی و تنظیم سطح قند خون به آن نیاز دارید. کم کالری بودن و مواد مغذی بالای این میلک شیک آن را به یک میان وعده سالم تبدیل می‌کند. یک خرما تنها حاوی 68 کالری است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید می‌باشد.

از دیگر فواید رژیم سیب و خرما برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میلک شیک و اسموتی سیب و خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند به محافظت از بدن در مقابل آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده غذایی همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌ها کمک کند
  • ملیک شیک سیب و خرما به افزایش سرعت متابولیسم بدن کمک می‌کند. چرا که منبع خوبی از مواد مغذی هساست. در حقیقت می‌توان گفت که میلک شیک بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن و حفظ سلامتی است

برترین محصولات خرمایی را از برنا آنلاین خریداری کنید

برترین محصولات خرمایی را از برنا آنلاین خریداری کنید

میلک شیک سیب و خرما خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود سلامت قلب، کاهش وزن و چربی‌سوزی، جلوگیری از سرطان روده و درمان یبوست اشاره کنیم. شما می‌توانید این میلک شیک را به سادگی در برنامه‌ی غذایی خود جای بدهید. فروشگاه برنا آنلاین یکی از معتبرترین مراکز فروش خرما و محصولات خرمایی در ایران است. برای تهیه انواع ترافل‌های خرمایی و میوه‌های خشک با قیمتی مناسب می‌توانید به مجموعه ما مراجعه کنید.

رژیم سیب و خرما چطور به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند؟

میلک شیک و اسموتی سیب و خرما به علت داشتن فیبر بالا احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد.

آیا سیب می‌تواند خطر ابتلا را به انواع سرطان را کاهش بدهد؟

مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می‌توانند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو آسیب زننده سلولی و نیز پیشگیری از ایجاد برخی سرطان‌ها، کمک نمایند. سیب منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است.

میزان کربوهیدرات موجود در خرما چقدر است؟

میزان کربوهیدرات خرما ۷۴.۹۷ گرم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره برنا

شرکت تولیدی بازرگانی امیر کبیر برنا ، بزرگترین تولید کننده تخصصی خرما واقع در ارگ جدید بم ، با بیش از ربع قرن تجربه در امر فرآوری ، بسته بندی و صادرات انواع خرمای مرغوب ایران به بیش از بیست و پنج کشور مختلف است . در حال حاضر تامین نیاز فروشگاه های زنجیره ای ، تعاونی های سراسر کشور و دیگر فروشگاه های سطح شهر را با بیش از چهل نوع محصول که جایگزینی مناسب برای قند ، شکر و فرآورده های جانبی آن هستند ، بر عهده دارد .

آخرین مطالب

اولین منوی راه اندازی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟